Sernik proteinowy

Rate this post

Niskokaloryczny, przepyszny sernik, który smakuje podobnie, a nawet lepiej od tradycyjnego, którego często można spotkać u babci na stole? Zdecydowanie tak! Pierwszy raz upiekłam go na święta i wyszedł rewelacyjnie. Byłam kolejny raz zaskoczona, że kolejny fit wypiek wyszedł tak smacznie.

Do wykonania masy serowej potrzebujemy:

– 500 g twarogu chudego,
– 400 g jogurtu naturalnego greckiego,
–  2 opakowania budyniu śmietankowego bez cukru,
– 4 białka jaja,
– 3 miarki odżywki białkowej o smaku waniliowym (lub według uznania)
– 6 łyżek słodziku (np. ksylitolu)

Do wykonania spodu potrzebujemy:

– 90 g płatków owsianych,
– 4  żółtka jaja,
– 2 miarki odżywki białkowej
– 6 łyżek mleka 2%,
– 2 łyżki ksylitolu,

Podana ilość składników jest przeznaczona na blachę o 24 cm średnicy.

Przygotowanie:

  1. Rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni
  2. Oddzielamy żółtka od białek.
  3. W misce z żółtkami dodajemy wszystkie składniki podane do wykonania spodu. Wszystko mieszamy.
  4. Wykładamy blachę papierem do pieczenia i pieczemy wylany spód około 10 minut.
  5. W czasie zapiekania się spodu, wykonujemy masę serową. Dodajemy wszystkie podane składniki masy serowej oprócz białek. Wszystko mieszamy, a na końcu wszystko blendujemy. Gd uzyskamy jednolitą dodajemy ubite białka na sztywną pianę i powoli mieszamy.
  6. Wykonaną masę serową wlewamy do zapieczonego wcześniej spodu i pieczemy około 40-50 minut.
  7. Na koniec można posypać sernik wiórkami kokosowymi lub gorzką czekoladą.

Smacznego!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *